Ajaj

Är nu inne i vecka 39 (38+2). Än händer inte mycket förutom förvärvar då och då. Härom kvällen trodde jag nästan det var födsel på gång för då kändes det exakt som det gjorde kvällen innan Olivia kom. Då började det med lite förvärvar kl 19.30, minns att jag låg i sängen med Melvin och läste saga då. Sen fortsatte det utöver kvällen och vid 22-tiden (kan minnas lite fel på den tiden) började jag klocka för då kändes det liksom "på riktigt". Försökte sova lite men det gick såklart inte. Vid 3-tiden på natten åkte vi till förlossningen för att kolla läget. Minns att J stannade på Statoil på vägen för att köpa mat åt oss, men jag fick inte i mig så mycket. Väl på förlossningen fick vi veta att det var öppet 4cm. Fick Citodon för att kunna sova och så fick vi åka hem igen.


Klockan 9 morgonen därpå hade vi en vanlig tid hos bm, vid det laget hade jag helt sjukt ont. Var då öppen 6cm så bm sa att idag ska ni ha barn ;) så då åkte vi hem och hämtade väskan o sen vidare till sjukhuset. Klockan 12.45 föddes Olivia :)

Dock avtog dessa förvärkar jag hade härom dagen, efter det har jag bara haft lite småkänningar. Men hoppas ändå dom gjorde någon nytta även att dom inte drog igång det hela.

Har iaf börjat dricka hallonbladste för att stärka och få en lättare förlossning med mindre blödningar efteråt (det sägs att det ska bidra till det iaf). Smakar verkligen skit, eller det smakar hö. Flytande hö. Dricker 6dl per dag vilket motsvarar 4 koppar enligt förpackningen jag köpt. Måste dock ha nått annat att dricka emellan klunkarna så att smaken tas bort från munnen för annars spyr jag.

Vi håller ju på o ska flytta som jag skrivit om innan. I mitten av maj flyttar vi tillbaka hem till Linköping :) så nu är håller vi på att sälja huset här. På måndag kommer besiktningsman och på onsdag kommer fotografen för att ta bilderna som ska vara i annonserna. När man ska ta sånna bilder är det ju inte lämpligt att ha tusen saker framme (ska ju se så rent ut som möjligt) så igår höll jag på hela dagen med att rensa, kasta saker och sortera ut allt vi inte ska använda innan vi flyttar. Hann med kök och vardagsrum samt toalett uppe och badrum nere. Skulle packa ner plankorna till plankstek också och tappade självklart en på foten. Alltså smärtan var värre än att föda barn...så nu har jag ett rätt osnyggt jack på foten. 
Hur som helst har jag ju haft foglossning länge, sen typ november, men efter allt packande o bärande igår så blev den helt brutal. På kvällen kunde jag knappt gå och inatt blev det i princip ingen sömn pga smärtan. Imorse var det lika illa som igår kväll så för att ens kunna vara uppe och gå har jag tagit 1g panodil, det hjälpte lite men såklart inte helt. Tyvärr får man ju inte ta varken Ipren eller Voltaren vid graviditet men annars hade ju det varit det ultimata. Ska iallafall se om det blir bättre under dagen, måste åka och handla mat och hämta barnen. Melvin är ju i skolan och Olivia har dagisdag idag. Som hon längtar till dagis nu för tiden när hon bara går två dagar i veckan :) man märker att hon behöver det. Speciellt nu när jag mår som jag gör och är rörlig som en gammal 98-åring. Är ju inte en överdrivet rolig mamma just nu.

Ligger och tittar på magen. Vår bevis är vaken och magen rör sig. Tycker han kan komma ut nu så jag kan få röra mig ordentligt igen. Plus att det är mycket mysigare här ute, sängen är bäddad och babynestet väntar på honom. Vagnen är också bäddad, hans kläder tvättade och ja...allt är färdigt. Nu sa jag förresten att det är en han. Vet inte om jag sagt det innan? Vi fick veta det redan i vecka 20 men har inte gått ut med det på fb eller här. Dock har vi berättat det för vänner och familj.

Nu ska jag försöka ta mig upp igen.