17 juli

Nu bor vi här. Nu är vi i den stad jag längtat tillbaka till varje dag sedan 2 juni 2013. Staden jag egentligen inte trodde det var möjligt att återvända till men som nu faktiskt påminner mig om vilken styrka och drivkraft jag har när jag verkligen bestämt mig för att jag vill någonting.


Med vilja kan man komma hur långt som helst. Det har jag förstått nu.

Vi har än sålänge inte landat helt, jag skulle beskriva känslan som en mellanlandning i väntan på att lyfta igen. Fram tills måndagen den 10 juli var vi på mellandestinationen på obestämd tid men nu har vi åkt igen och har ett mål som inte är så långt borta. Måndagen den 10 juli köpte vi hus :) senast 1 september flyttar vi in. Ett kapitel som varit rätt jobbigt och påfrestande håller på att ta slut och ett nytt kommer ta sin början. Jag är så glad men samtidigt nervös och förväntansfull.

Skulle egentligen kunna skriva massor om läget känslomässigt just nu men jag sparar på det lite. Kanske det kommer framöver eller så svalnar det och glöms bort. Det viktigaste är iallafall att jag ser ljuset i tunneln och det gör jag nu.