Intensivt

Nu är snart januari slut och det har varit en intensiv månad. Inledde året med dubbelsidig lunginflammation. Värsta jag varit med om. Föder hellre barn flera dagar i rad. Var riktigt dålig och fick spendera 5 dagar inlagd på sjukhus med syrgas, näringsdropp, vätskedropp och två olika antibiotikadropp. Första två dagarna kunde jag inte ens stå upp själv, var så yr och hade så hög feber (över 40) så när jag försökte gå så var det som när man tar lustgas, hela världen snurrade och jag visste knappt vart jag var. Riktigt läskigt. Blev körd i rullstol till o från toan, spydde flera gånger per dag på grund av hostan o fick inte i mig nån mat alls nästan. Dag fem fick jag äntligen åka hem och fortsätta behandlingen med att äta tabletter en vecka.


Nu är det bara två månader kvar till vår bebis är hos oss o det känns helt otroligt :) tiden har gått så fort om man jämför med de andra graviditeterna. Förut satt jag till o med o funderade på om jag är i vecka 31 eller 32. Var tvungen att kolla i appen. Det skulle inte hänt med M och O för då räknade jag dagar. Nu räknar jag knappt veckor, har så mycket att tänka på i livet så det hinns inte med. Vet iallafall vilket datum bebis är beräknad o det räcker ;)

Mår däremot som en överkörd katt. Foglossning hade jag med de andra barnen också men inte på långa vägar så mycket som nu. Magen känns helt enorm redan nu o bebis trycker på lungorna vilket gör det svårt att andas ordentligt. Ryggen värker något extremt också. Går på min föräldraledighet nu i februari och i januari har jag varit sjukskriven. Så nu får jag iallafall tid att vila lite inför den stora dagen :) folk frågar om jag är rädd för förlossningen men nej kära vän, vad ska jag vara rädd för? Har vart med förr så jag vet vad det handlar om och att det bara är att ta sig igenom oavsett hur smärtsamt det är ;) sen är det ju en rätt liten stund det handlar om när man jämför med all den tiden man får med barnet efteråt :) så jag är bara taggad, finns ingen oro alls :)

Vi har fått hem vagnen med, köpte ett paket på Babya med Britax Smile vagn med liggdel o sittdel samt babyskydd o bas. Så nu har vi provat vagnen lite här i vardagsrummet med en docka liggandes i haha. M och O är ju för stora nu men hade dom varit yngre så hade dom fått vara testobjekt ;) har även beställt hem lite som jag anser att man behöver när bebis kommer, amningsinlägg, pysventiler, minifom, d-droppar från Semper och den är kombinerade med deras magdroppar så det är två bra grejer i en flaska, vilket kändes perfekt. Alla föräldrar anser väl inte att man behöver allt detta, men jag tycker man behöver det o vill ha det hemma så man slipper åka och köpa något akut mitt i natten. Nä sån stress vill jag inte vara med om, så det kommer finnas här från början :)

Nu ska jag krypa ner bredvid min lilla tjej, vi är själva till imorgon eftersom J och M är och åker skidor :) får se när jag uppdaterar igen.