2017

Nu välkomnar jag 2017 med glädje. Jag tror och hoppas att det kommer bli ett bra år. Det kommer samtidigt bli ett år med stora förändringar. Vi kommer få vårt tredje barn som med 5 år från O, nästan kommer bli en liten sladdis :) vi kommer också, om allt går enligt planen, flytta till vår hemstad igen och lämna Norge bakom oss. Det glädjer mig väldigt mycket. Melvin kommer börja i svensk skola och jag kommer förhoppningsvis äntligen känna att vi är på ett ställe där jag trivs och vill vara. Har ju aldrig känt det i Norge tyvärr utan vår tid här har hela tiden känts som en mellanlandning.


2016 var ett både bra och dåligt år. Började året med en stor förlust av det vi längtade mest efter. I samband med det så bestämde vi oss för att lägga vidare försök på hyllan och istället bestämde vi oss för att börja planera vårt bröllop.
Precis efter det så var vi i Österrike på skidresa med J:s jobb.
I mars åkte jag och E till Amsterdam.
I april kom nästa bakslag, det vi förlorat var inte borta från mig utan det blev en operation. Ca två veckor efter den åkte jag till Tyskland med jobbet.
I slutet av juni var vi i Turkiet hela familjen. En resa som var hur mysig som helst. Vi behövde den tiden tillsammans.
I juli ordnade mina fina vänner världens bästa möhippa för mig. Hade så roligt och om jag inte visste hur fina vänner jag hade innan så fick jag veta det då. Är så tacksam för den dagen.
23/7 gifte vi oss <3
I augusti började M skolan. Hösten gick rätt fort och det hände inte så mycket mer än det vanliga. I november var vi i New York på bröllopsweekend och i jul var vi som vanligt hemma i Linköping.
Det blev ett år med många nya upplevelser. 2017 blir lugnare på just resefronten. På sin höjd blir det bilturer inom Sverige. Men det kommer hända mycket annat kul :)

Nu är vi i fjällen. Jag åker självklart inte skidor med den här magen o foglossningen, men barnen och J gör och det glädjer mig når dom har roligt :) även skönt att komma hemifrån lite även om det bara är att flytta sig från ett hus till ett annat. Jag är ju inte överdrivet rörlig nu för tiden, så det blir mest att vara hemma och vila. Längtar tills vi har vår bebis här och jag kan gå mer än 20 meter utan att få ont.

Det var en liten sammanfattning. Får se när jag återkommer, är ju inte jättebra på att blogga ofta.